2011. július 9., szombat

Szakállas pogácsa


Egy számomra új pogácsa receptet próbáltam ki. Az íze hasonlít a sajtos rolóra csak más a tésztája, de nagyon finom. A receptet itt találtam.

Tészta:
18 dkg reszelt sajt
36 dkg Rama
6 evőkanálnyi tej
3 tojássárgája
60 dkg liszt


Töltelék:
20 dkg Rama
20 dkg krémsajt
3-4 evőkanál tejföl

reszelt szerecsendió
20-25 dkg reszelt sajt

Tetejére a 3 tojásfehérje.

A vajat elmorzsoljuk a liszttel, ezután hozzáadjuk a többi hozzávalót. 3-4 mm vastagra nyújtjuk és kb. 3 cm átmérőjű kis korongokat vágunk ki belőle. A tetejüket megkenjük tojásfehérjével, majd sütőpapírral kibélelt tepsin180 fokon 8-10 perc alatt pirosra sütjük őket. A töltelékhez a vajat simára keverjük a krémsajttal és annyi tejföllel, hogy jól kenhető, sűrű krémet kapjunk. Sóval és reszelt szerecsendióval ízesítjük. 2-2 pogácsát összeragasztunk krémmel és az oldalukat reszelt sajtban megforgatjuk.

Recept nyomtatása

4 megjegyzés:

  1. Guszta!

    /Egy elszármazott - sajnos- nyíregyházi kislány volnék.../

    VálaszTörlés
  2. Hát sajnos már én sem ott lakok, pedig szívesen visszamennék oda.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ani!

    Szeretném megkérdezni, hogy a tésztáját össze lehet állítani előző este? Köszönöm válaszod: Ildikó

    VálaszTörlés
  4. Szia Ildikó,
    Az a helyzet, hogy én rögtön megsütöttem, de szerintem semmi baja nem lesz ha már előző nap megcsinálod a tésztát és beteszed hűtőbe.

    VálaszTörlés