2011. július 9., szombat

Gesztenyés sütemény


Ezt a sütit nagyon szidták a hozzászólók azon az oldalon ahol találtam. Úgy döntöttem, már csak azért is megcsinálom. Nincs benne liszt, így nagyon könnyű a tésztája állaga. Amit nagyon sokalltam az eredeti receptben az a cukor mennyisége. Én 25 dkg helyett 15 dekát tettem bele és annál több nem is kell, mert a gesztenye is cukros. Nem osztom a negatív véleményeket a sütiről, mert nagyon finom volt és hamar el is fogyott. Még reklamációkat is hallgattam, hogy kevés volt és követelik a következő adagot.

2 csomag gesztenyepüré
6 tojás
15 dkg cukor
8 dkg vaj
1 fél csomag sütőpor (én elbambultam és egy egészet tettem bele, de túléltük)
csoki

A tojássárgákat kikeverjük a cukorral. Hozzáadjuk a vajat, a sütőport, majd a gesztenyepürét. A fehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a masszához keverjük. 150 fokon kell sütni kb. fél órát. Az én sütőmnek a legkisebb fokozata 1-es ami 160 fokot jelent, tehát ezen sütöttem muffin formában és ez az idő elég volt neki. De ez ugye mindig sütőtől függ meg lehet, hogyha egyben süti az ember egy nagy tepsiben, akkor kicsit több idő kell neki. Mindenesetre tűpróbát érdemes végezni. Ha kihűlt, akkor e tetejét megkenjük olvasztott csokival.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése