2011. február 23., szerda

Sajtos tallér

Nem is tudom mióta keresek sajtos tallér sütőt. Végre szereztem egyet. Első alkalommal háromszor kezdtem neki a sütésnek és hagytam abba. Állandóan odaragadt és nem tudtam mit csináljak. Régen otthon nekünk volt ilyen sütőnk és sokszor csinált is anyukám, de nem emlékeztem mit kéne csinálnom, hogy ne ragadjon oda. Aztán kiderítettem. Egy titka van, nagyon fel kell forrósítani a sütő mindkét oldalát. 8-10 percig melegíteni kell, mielőtt elkezdjük sütni a tallérokat. Ellentétben a híresztelésekkel, semmilyen zsiradékkal nem kell bekenni a sütőt. Csak elég melegnek kell lennie. Az otthoni receptet használtam és nagyon finom. Nálunk 2-3 napnál tovább nem tart ez az adag. Akinek még nincs és szeretne ilyen sütőt az megrendelheti itt. Van kisebb és nagyobb méret is.

75 dkg liszt
1 sütőpor

25 dkg vaj
2 tojás sárgája
1 kis tejföl
30 dkg reszelt sajt

A lisztet a sütőporral és a sóval összekeverjük. Hozzámorzsoljuk a vajat, majd beletesszük a tojás sárgát a tejfölt és a sajtot. Diónyi gombócokat csinálunk és kilapítjuk a sütővel, majd megfordítjuk és a másik oldalát is megsütjük.

Recept nyomtatása

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép tallérjaid lettek! :) Én is éppen most gyúrtam be a tésztát, hogy holnap sajtos tallért süssek a kisebbik fiam farsangi bulijára. Nem sokban különbözik az én receptem (http://jdkonyha.blogspot.com/2009/06/sajtos-taller.html), ami eredetileg Margit2-é :), mégis más... Nekem elektromos ostyasütőm van, a Lidl-ben vettem.

    VálaszTörlés
  2. A tied is jól néz ki. Csak úgy tűnik, vagy tényleg nagyobb kockák vannak a tieden? Én direkt vettem nem elektromosat, valahogy közelebb áll a szívemhez :-) De majd kipróbálom a te receptedet is.

    VálaszTörlés
  3. Az őrölt köménymagot nem szabad kifelejteni, az adja meg az ízét!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Tudom, de én azt nem szeretem. Reméltem, hogy senki nem lesz ilyen kis szemfüles, hogy kiszúrja a hiányát :)

    VálaszTörlés
  5. Annyira örülök, hogy rátaláltam a blogodra. Kétszer kezdtem neki a sütésnek és mindkétszer beleragadt a tészta a sütőbe. Úgy kellett levakarnom. Ekkor kerestem rá a neten, és így jutottam hozzád. Nem gondoltam volna, hogy majd 10 percig kell melegíteni a sütőt... Nagyon köszönöm a tippet, most már jó lett. :-)

    VálaszTörlés