2011. január 29., szombat

Túrós zserbó


Én nem vagyok oda a diós zserbóért, ezért nagyon virgonc lettem amikor Jutka blogján megláttam ezt a receptet.
El is döntöttem, hogy karácsonyra sütöm meg anyukámnak. Olyan finom lett amire számítottam és biztos, hogy többször is meg fogom csinálni.

Tészta:
40 dkg liszt

20 dkg cukor

12,5 dkg margarin

2 ek tejföl

1 tojás + 1 sárgája

1/2 cs sütőpor

3 ek kakaópor

Töltelék:
75 dkg túró
5 dkg margarin
3 tojássárgája

1 cs vaníliás cukor

20 dkg cukor

2 ek búzadara

3 tojás kemény habja

lekvár

darált dió / mogyoró
csokimáz

A tésztát összegyúrjuk, majd 3 cipóra osztjuk. Az egyik kinyújtott tésztát tepsire tesszük, megkenjük lekvárral (én áfonyalekvárt használtam és mogyoróval szórtam meg, mert nem volt itthon dióm). Erre tesszük a második kinyújtott lapot. Rákenjük a túrókrémet. Ehhez a tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, majd beletesszük a áttört túrót és a többi hozzávalót. A végén óvatosan hozzáadjuk a tojásfehérje habot. Ezután a túrókrémre rátesszük a harmadik lapot, végül pedig megszurkáljuk a sütit villával. 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt elkészül. Ha kihűlt a süti, a tetejére csokimázt teszünk.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése