2009. december 20., vasárnap

Szlovák mézeskalács


Ezt a receptet egyik munkatársamtól kaptam akinek a nagymamája mindig ilyet süt Szlovákiában karácsonyra. Még szlovák mézeskalács fűszerkeveréket is kaptam hozzá. Ez 20 grammos volt, itthon ha jól emlékszem 27 grammosat lehet kapni. Bár szerintem hiányzik bele még egy kis fűszerkeverék, mert így annyira nem érezni az ízén, inkább csak az illatán. Én az itthoniból legalább 1-1,5 csomaggal tennék ebbe a mennyiségbe. Nagyon habkönnyű finom tésztája lett.

2 tojás
2 evőkanál sárgabarack lekvár
30 dkg porcukor

1/2 liter tej
1dl olaj
40 dkg liszt
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 csomag mézeskalács fűszerkeverék

A tojást a lekvárral és a cukorral kikeverjük. Hozzáadjuk a tejet, olajat. A lisztet, kakaót, szódabikarbónát, fűszert összekeverjük majd adagonként hozzákeverjük a tojásos masszához.
Én 35*25 cm-es tepsibe sütöttem. Légkeverésen 30 perc alatt megsült. Ha kihűlt szeleteljük és baracklekvárral kenjük meg a tetejét. Lehet beletenni diót, mandulát, mogyorót is, de az nekem most nem volt itthon.

Recept nyomtatása

2 megjegyzés:

  1. Kedves Anihami :)
    Nagyon jo ez a recept en is szokok ilyet sutni de amit te fuszerkevereknek hittel az vegulis sutopor egy pici mezeskalacs fuszerkeverekkel :) Ezert nem is csoda hogy hianyoltad :)Szoval legkozelebb tegyel meg bele 2-3 kiskanallal. Es meg ami nagyon finom amikor kihul megkenem ribizli lekvarral es a tetejere csokit olvasztok .... :)

    VálaszTörlés
  2. Brigit, látod éreztem én, hogy valami nem stimmel, túl szép volt, hogy igaz legyen :)

    VálaszTörlés