2009. augusztus 22., szombat

Mákos guba


Már hetek óta lapul a hűtőmbe egy fél kiló mák, úgyhogy a fele súlyától megszabadítottam.
Nagyon ritkán csinálok mákos gubát, mert annyira azért nem vagyok oda érte, de most ilyen melegbe jól jött.

8 kifli
8 dl tej
cukor
vaníliás cukor
vanília kivonat
negyed kiló mák
5 dkg vaj
1 csomag vaníliás pudingpor, vagy vaníliasodó

A kifliket felkarikázzuk, majd 4-5dl langyos, cukros, vaníliakivonatos tejjel meglocsoljuk. Szándékosan nem írok cukoradagot, mert azt mindenki ízlése szerint teszi bele.
Rádobjuk a mákot, összekeverjük, teszünk a tetejére vajdarabkákat és bedobjuk a sütőbe 180 fokra, hogy egy kicsit megpiruljon.
A pudingot, vagy sodót a maradék tejjel 2 evőkanál cukorral megfőzzük, de mivel kis adagról van szó én csak bedobtam a mikróba és néha megkevertem.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése