2009. június 13., szombat

Ráérős pogácsa


Tegnap ballagási bulin voltunk. Szokásosan én voltam a sütifelelős.
A menü a következő volt:
Tojásos és kolbászos fasírt, rizzsel, petrezselymes krumplival és zöldségkörettel.
Sütik: ráérős pogácsa amit a házigazda készített. Tőle kaptam én is a receptet és nagyon szeretem mert könnyen elkészíthető időtakarékos és nagyon finom. Ezenkívül volt még babapiskótás meggyes és erdei gyümölcsös süti amit én készítettem.
Amint a nevéből is látszik nem kell halálra dolgoznunk magunkat ezzel a pogival. Nagyon hasznos nagyobb ünnepek előtt, mert sok van belőle és 3-4 nappal előtte elkészíthetjük a tésztáját. Az aktuális napon már csak ki kell őket sütni.

40 dkg főtt burgonya (héjában főzzük meg, de a héja nélkül legyen ennyi a súlya)
30 dkg liszt
30 dkg margarin
2 tojássárga
1,5 dl tejföl


A kihűlt, megpucolt krumplit összetörjük, vagy lereszeljük és összekeverjük a liszttel. Majd hozzáadjuk a vajat, tojássárgát, a tejfölt a sót és jól összedolgozzuk. Kinyújtjuk és összehajtogatjuk négy irányból. 10 perc pihi következik. Nem kell meleg helyre tenni, csak ott kell hagyni a deszkán és letakarni egy kendővel, vagy egy tállal. Ezután újra kinyújtjuk és összehajtogatjuk. 10 perc pihi. Újranyújtás, hajtás, belisztezzük becsomagoljuk fóliába és mehet a hűtőbe. 3 de az a legjobb ha 4 nap múlva kivesszük a hűtőből. Kinyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tetejét megkenjük tojássárágával teszünk rá sajtot és ha nem elég sós, akkor még sót is szórunk a tetejükre. 200 fokon pirosra sütjük őket 10-15 perc alatt.

Recept nyomtatása

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hát ez nagyon guszta!
    Tegnap bukkantam rá a blogodra, pontosabban a Szabolcsi káposztádra, meg is csinálom a hétvégén, de ez a pogi sem hagy nyugodni :) A kolleganőimet is beoltottam, ma megosztottam velük ezt a jó kis oldalt.
    Köszi!
    Üdv: A. Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Marcsi!
    Örülök, hogy tetszenek a receptek.
    Remélem ízleni fognak az ételek.
    A pogit jól sózd meg, mert a krumpli sokat felvesz.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Tetszik a recept. Biztos megsütöm szilveszterre.
    Egy kérdésem lenne. A hütőbe ha teszem, mély vagy csak simán?
    Válaszod előre is köszönöm.
    Kellemes ünnepeket kívánok!
    Üdv: Gita

    VálaszTörlés
  4. Szia Gita!

    Csak a sima hűtőbe kell tenni, nem a mélyhűtőbe.

    VálaszTörlés
  5. Szia Ani!
    Köszönöm a gyors választ!
    Üdv: Gita

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Én hiányolom belőle az élesztőt.
    Nem kell bele?

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Tényleg nem kell élesztőt beletenni.

    VálaszTörlés