2009. május 2., szombat

Vajas pogácsa



Anyukám receptje szerint. Ezt a fajtát szeretem a legjobban. Ha jön hozzánk sosem felejt el sütni nekünk ilyet, így nekem ritkán kell csinálni, de most megkívántam. Ő mindig ducibbakat és magasabbakat készít, de én most csak a közepes pogiszaggatót használtam, így több lett belőle. Ebből az adagból így kb. 70-80 darab jön ki.
Ezzel elleszünk egy ideig. Ha zacsiba tesszük, vagy letakarjuk frissen tartó fóliával az edényt, napokig puha marad.

50 dkg liszt
25 dkg margarin

1 kávéskanál cukor
1 dl tej
1 dkg élesztő
1 kávéskanál sütőpor
3 tojássárgája + 1 a kenéshez
2 evőkanál tejföl

Az élesztőt felfuttatjuk a cukorral a tejben. A lisztet összemorzsoljuk a puha vajjal, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót. Jól átgyúrjuk, hogy rugalmas, sima tésztát kapjunk. Kinyújtjuk, majd összehajtogatjuk. Balról, jobbról, alulról és végül felülről is ráhajtjuk. Fél órát pihentetjük. Nem kell meleg helyre rakni, ott kell hagyni a deszkán max. egy ronggyal letakarni. Nem kell molesztálni, ő tudja magától is, hogy mi a dolga. Fél óra után kinyújtjuk, majd ugyanúgy összehajtogatjuk mint korábban. Még egy fél óra pihi. Ezután kinyújtjuk és pogácsaszaggatóval kivágjuk őket. A tetejüket megkenjük tojássárgával és sajttal megszórjuk. Az első adagnál várjunk egy tíz percet miután a tepsire raktuk őket. Én ilyenkor a tűzhelyre szoktam rakni már a tepsit, mert ott érzik a meleget. A következő adagoknál már ezt nem kell megtenni, mert ők addig pihennek míg a társaik megsülnek. 180 fokos előmelegített sütőben megsütjük.

Recept nyomtatása

26 megjegyzés:

  1. Most fogom kipróbálni ezt a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Tapasztalatból tudom,hogy csak a leveles vajas pogácsáknál van érelme a hajtogatásnak. Az egyszerű vasajpogácsát kelesztés után már lehet is sütni. A hajtogatásnak az a lényege, hogy a vékonyra nyújtott tésztára kevés liszttel összegyúrt vajat kenünk vékony rétegben, hajtogatjuk, majd 10 perc múlva újra stb. Így a rétegek közötti vajtól sülés közben elválik a tészta, így lesz leveles a pogácsa. Egyéb esetben fölösleges munka a hajtogatás.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem megéri a munka, mert ebből is nagyon szép leveles réteges pogik készülnek így.

    VálaszTörlés
  4. bocsi sajnos nem vagyok profi a sütésben és szeretnék egy nagyon fontos választ kapni,mert apukám vasárnap jön haza és szeretném tudni meddig hagyam a sütőben?????????

    VálaszTörlés
  5. Kb. 15-20 perc. A 15-ik perc körül kukkants rá, hogy megsült-e szép pirosra a teteje. Ha igen, akkor már jó.

    VálaszTörlés
  6. remélem sajt nélkül is finom.most csinálom.azt az egyet azt hiszem nem irtad hogy milyen vastagságúra kell kinyújtani.

    VálaszTörlés
  7. meg is sültek az apróságok.az első adag.Tényleg fincsike.köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szívesen. Én egyébként olyan 2-3 cm vastagra szoktam nyújtani. De még sütés közben is nőnek. Minél vastagabbra nyújtod annál nagyobb pogiszaggatót érdemes használni, mert ha kisebbet használsz akkor sülés közben eldől a pogi:-)

    VálaszTörlés
  9. NAGYON FINOM EZA POGÁCSA MOST SÜTÖTEM ELŐSZŐR VAGYIS ILYEN FAJTÁT EDDIG MINDIG MIRELIT LEVELESTÉSZTÁBÓL MERT NEM MERTEM MEG KOCKÁSZTATNI..........ANYUKÁM POGÁCSÁJÁRA HASONLIT DE Ő SAJNOS 10 ÉVE MEGHALT ÉS NEM TANULTAM MEG A RECEPTET MA Ő JUTTOT ESZEMBE
    KÖSZÖNÖM

    VálaszTörlés
  10. nagyon finom a pogi....koszi....Erzsike

    VálaszTörlés
  11. Kedves Anihami!

    Múlt héten megsütöttem,most készülök újra sütni.Nagyon finom.Életem első pogácsája ami sikerült is!Pedig véletlenül kihagytam a sütőport.Köszönöm a receptet.
    Üdv:Reni
    ui:tetszik a honlap!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Erzsike és Reni!

    Örülök, hogy ízlik a pogi. Reni csak így tovább ügyesen :)

    VálaszTörlés
  13. megsutottuk nagyon finom lett koszonjuk , Norbi es Kriszti

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok,
    Ez a pogácsa maga a mennyei manna! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  15. Szia! Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.

    VálaszTörlés
  16. Szia Ani!

    Hát megsütöttem, nagyon finom, de a hajtogatás nálam feleslegesnek bizonyult....:)

    Üdv.: Viola

    VálaszTörlés
  17. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  18. Szia Viola!
    Örülök, hogy ízlett. Nem sikerült szép levelesre a tésztája?

    VálaszTörlés
  19. szia...de nem irtad,hogy milyen liszttel kell késziteni a pogit.....sima vagy féldarással???....különben ezt mindenki,aki receptet tesz közzé nem irja meg....

    VálaszTörlés
  20. Szia!
    Én sima liszttel csináltam, de anyukám fele rétes, fele sima liszttel szokta készíteni.

    VálaszTörlés
  21. Szia!
    És mennyi sót szoktál belerakni? :) Számomra ez fontos mivel magamtól soha nem sikerül normálisan eldönteni...
    Előre is köszi!

    Üdv: Kitti

    VálaszTörlés
  22. 1 teáskanál sót szoktam beletenni de ne a nagy szemű sót használd, mert abból nem tudom mennyi kell bele :)

    VálaszTörlés
  23. Nagyon köszi a választ és még éppen időben, mert holnap csinálom meg. :)

    Mégegyszer köszi...

    Üdv: Kitti

    VálaszTörlés