2009. május 4., hétfő

Juhtúrós és hagymás sztrapacska


Mindkettő nagyon finom, de ha választani kell nekem egy kicsit jobban ízlik a hagymás változat. Otthon ha anyukám készítette, mindig a hagymásból ettem degeszre magam és csak utána ettem a túrósból.
Nagyon sok fajtája van én már hallottam cseresznyés sztrapacskáról is, de még nem kóstoltam. De talán egyszer eljön annak is az ideje.

1 kg tisztított krumpli
2 tojás
3 evőkanál olaj
40-50 dkg liszt


juhtúró
szalonna

hagyma
olaj
paprika
bors

A lereszelt és lecsepegtetett krumplihoz hozzáadjuk a tojást, olajat, lisztet, sót. Nokedli sűrűségű masszát kell kapni. Forrásban lévő olajos, sós vízbe beleszaggatjuk, majd ha megfőtt lecsöpögtetjük és hozzáadjuk a pirított szalonnát meg a zsírjának egy kis részét valamint a juhtúrót. Tejföllel meglöttyintjük.

A hagymás változathoz kb. 5-6 evőkanál olajon megpirítjuk a hagymát majd rászórjuk a pirospaprikát, a borsot és ezt öntjük a tésztára.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése