2009. április 17., péntek

Narancs dzsem


Mostanában vettünk párszor narancs dzsemet, úgyhogy gondoltam csinálok és akkor mindig lesz itthon, mert gyorsan fogyott. Az előkészítése kicsit macerás de onnantól kezdve már magától dolgozik. Melegen kóstoltam és finom volt, reméljük hidegen is az lesz. Eredetileg a karibi palacsintához készítettem csak elfelejtettem, hogy ennek még hűlnie is kell, így a palacsinta kakaóval fogyott el. Na azért így is nagyon fini volt, főleg, hogy az olvadt kakaóval olyan íze volt, mint a narancsos csokinak.

10 nagyobb darab narancs
1 kg cukor
1 citrom leve és reszelt héja
fél liter víz
fahéj
vaníliakivonat

A narancsoknak lereszeljük a héját. Megpucoljuk őket igyekszünk leszedni az összes fehér részt róla és karikára vágjuk. Nekem a 10 narancsból 1 kiló 20 deka tiszta narancshús lett.
A cukorral együtt feltesszük a tűzre és rálöttyintjük a vizet, majd a fahéjat a vaníliát és a citrom alkotórészeit.
Néha meg kell kevergetni, így fokozatosan szétesnek a narancsdarabok. Kb. 2 órát főzzük, majd sterilizált üvegekbe töltjük, lezárjuk és 1 napra betekerjük plédbe.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése