2009. április 24., péntek

Magos, fűszeres kenyér


Megint sütöttem kenyeret és most fel is rakom a blogra, mert az előzőt elfelejtettem.
Ez a kenyér élesztő nélkül készül és lehet beletenni ízlés szerint zöld fűszereket, magokat, gyümölcsöt ami csak eszünkbe jut. Nagyon finom és tökéletesen passzol hozzá a narancs dzsemem. Sokáig eláll és puha omlós a tésztája. Még dagasztani sem kell, pedig azt szeretem csinálni.

1/2 kg teljes kiőrlésű liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál tengeri só
4 dl víz
8 evőkanál olaj
zöld fűszerek (én majorannát és oregánót tettem bele)
magok (én lenmaggal és szezámmaggal dobáltam meg a tetejét és a tésztába is belegyúrtam egy kicsit)

Összekeverjük a lisztet a szódabikarbónával és a sóval, fűszerekkel, magokkal, majd hozzáadjuk a vizet és az olajat. Jól összegyúrjuk. Kicsit ragacsos tésztát kell kapnunk. Beletesszük egy kivajazott, vagy zsírpapírral kibélelt tepsibe és 170 fokon 1 órát sütjük.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése