2009. március 3., kedd

Toros káposzta


Ez volt az egyik olyan kaja kiskoromban, amit annyira nem szerettem, hogyha anyukám készített ilyet, mindig azt hittem, hogy valami rosszat csináltam és büntetésnek vettem.
Pedig mi rengeteget voltunk rokonoknál disznóölésen és ugye köztudott, hogy ott mindig ez a főétel. De aztán az évek során egyszer csak elkezdtem enni, most meg már szeretem is.
Én az otthoni recept szerint csinálom.


50 dkg sertéscomb/lapocka
75 dkg savanyú káposzta
hagyma

bors
paprika


A savanyú káposztát megmossuk és olajon megpirítjuk.
A hagymát megpirítjuk és rátesszük a húst a fűszerekkel. Amikor zsírjára pirult, akkor hozzáadjuk a megpirított káposztát és összefőzzük őket.
Van aki tesz rá tejfölt is. Nálunk ez nem volt szokás, mi csak kenyérrel ettük.

Recept nyomtatása

5 megjegyzés:

  1. Az enyem is pontosan igy keszul (nana, hogy anyukam nyirsegi). En speciel tejfollel szeretem, de magaban is isteni tud lenni egy faraszto nap utan (tavalyi diszonovagason ettuk utoljara).

    VálaszTörlés
  2. Én amióta eljöttem otthonról azóta nem ettem. Nyáron anyukám hozott, de az eltűnt egy perc alatt. Hogy miért nem csináltam eddig meg magamnak? Valószínű lustaságból.
    De ma ezt vacsiztam.

    VálaszTörlés
  3. Hú összefolyt a számban a nyál:) Én mióta férjhez mentem eszem ilyet,pont van is itthon káposzta és husi is. Megcsinálom, köszönöm az ötletet és a receptet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen Fruzska. Örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés
  5. A férjem imádja, én anyosomtól tanultam ezt a receptet.Havonta-kéthavonta szerepel az étlapunkon,amit nembánok mert egyszerű,finom és laktató. ajánlom minden háziasszonynak ,akiknek a férje hús imádó. Sikert arat!!Anikó

    VálaszTörlés