2009. március 10., kedd

Tárkonyos, tejszínes raguleves


Ma is vendégeim voltak, úgyhogy kiadós vacsit kellett csinálni.
Tárkonyos, tejszínes raguleves és hortobágyi húsos palacsinta volt a menü.
A levesbe szerettem volna tenni egy kis zöldborsót és csípős mustárt is, de előbbi nem volt itthon, utóbbi pedig már akkor jutott eszembe amikor ettük a levest.
Kicsit még turbózni kell majd ezt a változatot, hogy gazdagabb ízvilága legyen, de így is finom volt.
Én sertéscombból csináltam, de lehet szárnyasból is, bár szerintem ennek a levesnek a karakteréhez jobban illik a sertés.

Hozzávalók:

Kb. 30 dkg kockára vágott sertéscomb
1 nagyobb vöröshagyma
2-3 sárgarépa
1-2 fehérrépa
1 csomag petrezselyemzöld

bors
paprika
tárkony
majoránna
tejszín
citrom leve
sűrítéshez liszt, vagy keményítő

A hagymát lepirítjuk egy kis olajon, majd hozzáadjuk a répákat, végül a hússal is összepirítjuk.
1-2 evőkanál lisztet szórunk rá, fűszerezzük és felöntjük vízzel. Amikor már megpuhult benne minden, pár csepp citromlevet facsarunk rá és beletesszük a főzőtejszínt.
Tálalásnál még lehet beletenni ízlés szerint citromlevet.
Az kimaradt, hogy házi csipetkét is tettem bele.

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése