2009. március 14., szombat

Rakott krumpli római tálban


Nos ez lenne a mai vacsi. Mivel ma lusta vagyok, olyat kellett választani amit csak berakok a sütőbe és elücsörög ott magának.
Ezért is csináltam római tálban, mert így még azzal sem kellett maszatolnom, hogy megfőzzem előtte a krumplit.
A recept a szokásos, ízlés szerinti fűszerezéssel és mennyiséggel.
Az én mai alapanyagaim a következők voltak.

Kb. 2 kg krumpli
8 főtt tojás
20 dkg csípős kolbász (mert azzal a legfinomabb)
3 közepes hagyma
5-6 gerezd fokhagyma
tejföl

bors
paprika
kakukkfű
rozmaring

Ennél több fűszert is használok máskor, de most ennyi volt itthon ami bele is illett.
Mindent nyers állapotban, (a tojást keményre főzve) beledobálok felkarikázva a tálba, amit előtte persze beáztatunk legalább 15 percre hideg vízbe.
Krumpli, kolbász, hagyma, fokhagyma, tojás, erre fűszerek és tejföl. Ezt addig ismételjük amíg el nem fogy minden alapanyag. A tetejére tejföl kerül. Sajna a pirított szalonnát kifelejtettem belőle.
180-185 fokon nagyjából két órát sütjük, attól függ milyen vastag rétegű a cuccos. Én úgy szoktam hogy több helyen beleszúrom a kést és amikor átmegy mindenhol mint a vajon, akkor rendben van. Ha római tálban készítjük akkor a végén ha megpuhult, még vegyük le a tetejét, hogy kicsit megpiruljon. Egyébként amióta ebben a tálban készítem, azóta nem szokott olyan száraz lenni, mintha tepsibe sütném. Így mindig szaftos marad. A tányéron még meglocsoljuk tejföllel és lehet csipegetni. Én még megittam rá egy nagy pohár tejet is. Bocs ha valakinek ezzel elveszem az étvágyát de én majdnem mindenhez tejet iszok. (még a töltött káposztához is)

Recept nyomtatása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése