2009. március 22., vasárnap

Lemon bar (Citromos szelet)


Ezt a sütit anyukámnak készítettem, mert a citromos süti a kedvence. Sokféle recept van rá, én kiválasztottam a legszimpatikusabbat és azt csináltam meg.
A receptben több mint 30 deka cukrot írnak a töltelékhez, de én azt iszonyatosan soknak találtam, mert én inkább a citrom ízét akartam kihangsúlyozni. Ezért csak 15 dekát tettem bele és így pont jó lett az összhatás a citrom és a cukor között. Bár lehet, hogy legközelebb még egy kicsivel kevesebb cukrot teszek bele.

Tészta:

10 dkg vaj
5 dkg cukor
15 dkg liszt
pici só


Töltelék:

3 nagy tojás
15 dkg cukor
2 nagy citrom héja
2 nagy citrom leve (de lehet három is ha szeretjük a citromot)
7,5 dkg liszt

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A tésztához a vajat és a cukrot összekeverjük, majd hozzáadjuk a sós lisztet. Kb. 23*23 cm-es négyzet nagyságúra kell kinyújtani, tehát ne legyen túl vékony a tészta. 20 percre hűtőbe tesszük.
Nekem nincs ilyen kicsi tepsim, úgyhogy egy tortaformába tettem bele, amit kibéleltem sütőpapírral.
ezután 15-20 percig sütjük, nekem elég volt 15 is, hogy egy nagyon halvány színt kapjon.
Ezután kihűtjük, de nem vesszük ki a formából.
A töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük kézimixerrel és ráöntjük a kihűlt tésztára.
Én tekertem a forma köré alufóliát és rátettem egy lapos tepsire, hogyha kifolyik egy kis töltelék az ne a sütőbe menjen. 30-35 perc alatt rásütjük a tölteléket. Nekem ehhez 30 perc elég volt.
Ha kihűlt akkor szeleteljük és megszórjuk porcukorral.

Recept nyomtatása

7 megjegyzés:

  1. Ma akadtam rá erre a receptre, és a kép alapján azonnal beleszerettem. Meg is csináltam, asszem ha két szelet maradt belőle egy óra múlva...;) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen. Örülök, hogy nektek is ízlik.

    VálaszTörlés
  3. A tésztájába nem kell se sütőpor,sem egy kis szódabikarbóna vagy ilyesmi?

    VálaszTörlés
  4. Nem, semmi lazító vagy térfogatnövelő kütyü nem kell a tésztába.

    VálaszTörlés
  5. Szia, nekem nagyon gumiszerű lett a töltelék. Finom, csak kár, hogy ilyen az állaga. Pedig 30 percig sütöttem 180 fokon, ahogy írtad. Nálad is ilyen, vagy én rontottam el valamit?

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy a te sütődbe akkor kicsit tovább kell sütni. Vagy ha van rajta, akkor próbáld meg esetleg legközelebb légkeveréses üzemmódban sütni. Sajnos nem egyformák a sütők és van, hogy egyikbe így, a másikba úgy kell sütni.

    VálaszTörlés
  7. Köszi szépen, meg fogom próbálni:)

    VálaszTörlés