2009. március 14., szombat

Házi paprikakrém


Fruzska honlapján láttam a házi vegeta receptjét. Erről jutott eszembe, hogy anyukámnak van házi paprikakrém receptje. Még van is belőle a hűtőben, úgyhogy lefotóztam, hogy lássátok milyen.
Ha esetleg valakinek felkelti az érdeklődését, nyugodtan próbálja ki.
A recept egyszerű:

3 kg paprika
fél kg só

A paprikát ledaráljuk, összekeverjük a sóval és állni hagyjuk, hogy a paprika levet eresszen.
Ezután üvegekbe töltjük levével együtt a paprikát. Nem kell rá sok lé, tehát ne ússzanak benne szegénykék. Csak épp annyi, hogy kellemes állagú legyen. Nagyon sokáig eláll. Felbontás után én mindig hűtőben tárolom. A pörkölttől kezdve a levesig, mindenféle ételben lehet használni. Én sokszor ezzel helyettesítem a piros paprikaőrleményt.

Recept nyomtatása

4 megjegyzés:

  1. Én biztosan ki fogom próbálni ... majd a paprikaszezonban! :-) Köszi anyukád receptjét!

    VálaszTörlés
  2. Ani a paprika milyen fajtájú amit használ az anyukád? Szép piros a színe. Én tegnap mikor csináltam, kaliforniai piros paprikát is tettem bele, attól édes is és a színe is szebb:)

    VálaszTörlés
  3. Bármilyen paprikát használhatsz, amilyen éppen akad otthon. Lehet bármilyen fajtájú, vagy színű. Chillit is tegyél bele egy kicsit ha szereted a csípőset.

    VálaszTörlés